Международный проект «Живая история моего края» реализуют в Шумилино

Образование Общество

Цябе навучаць, калі захочаш
22 кастрычніка ў Цэнтры дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі ў межах праекта “Жывая гісторыя майго краю” ладзіўся семінар “Метады нефармальнай адукацыі дарослых”. Семінар правяла член Міжнароднага грамадскага аб’яднання “Адукацыя без межаў” Вольга Пчолкіна. Удзел бралі людзі, якія будуць рэалізоўваць праект ў нашым раёне, супрацоўнікі музея і бібліятэкі і актыўныя пенсіянеры.
Што такое нефармальная адукацыя, навошта яна патрэбна людзям і грамадству ў цэлым, як працаваць з дарослымі – пра ўсё гэта ішла размова ў ходзе семінара і практычнай яго часткі.
Справа ў тым, што ў нашым досыць кансерватыўным грамадстве слова “адукацыя” ўспрымаецца ў самым традыцыйным, калі не сказаць вузкім сэнсе гэтага слова. Пад адукацыяй мы разумеем часцей за ўсё менавіта фармальную яе разнавіднасць.
У той жа час у грамадстве абсалютна гарманічна могуць суіснаваць тры адукацыйныя падсістэмы: фармальная (школы, ПТВ, ВНУ і да таго падобнае), нефармальная (гурткі, аб’яднанні па інтарэсах) і інфармальная (стыхійнае навучанне з дапамогай тэатра, кіно, інтэрнэта і г. д.). Такі падыход дае падставы да фарміравання бесперапыннай адукацыі, даступнасці яе ў любым узросце для кожнага, а значыць, да развіцця грамадства ў прынцыпе. Гэта ідэя набывае асаблівае гучанне ў сувязі з імклівым развіццём тэхнічнага прагрэсу, развіццём сучасных тэхналогій, калі чалавек, што спыніўся ў працэсе пазнання, не мае магчымасці ўдасканальваць свае веды, можа проста аказацца на ўзбочыне жыцця. Чалавек мусіць мяняцца пад уплывам глабалізацыі, ён проста павінен адчуваць сябе ўпэўнена ў прапанаваных светам умовах, павінен, хаця б на паўкроку, але апераджаць падрастаючае пакаленне, каб не парушыліся асноўныя прынцыпы ўзаемадзеяння пакаленняў.
Карацей, чалавеку трэба вучыцца ўсё жыццё. І гэта не проста словы, а настойлівае патрабаванне часу, абавязковая ўмова для фарміравання грамадзяніна, для таго, каб кожны адчуваў сябе паўнавартасным яго членам.
У гэтай сувязі ёсць шмат спадзяванняў на праект “Адукацыя для дарослых”, які стартаваў на базе Цэнтра. Там будуць працаваць пяць гурткоў, а паколькі ўсё гэта дзеецца ў межах праекта “Жывая гісторыя майго краю”, то гурткі гэтыя звязаны з гісторыяй, культурай, традыцыямі Беларусі. Пра гэта мы пісалі. Групы з дарослых сфарміраваныя, і з лістапада пачнуцца заняткі. Вядома, па заканчэнні навучання ніхто не дасць удзельнікам праекта ніякіх дыпломаў, як, у прынцыпе, і абавязацельстваў. Цябе ніхто не навучыць, табе могуць толькі прапанаваць веды ці ўменні, а вось ужо ўзяць ці не ўзяць іх – вырашай сам – вось прынцыповая розніца паміж фармальнай і нефармальнай адукацыяй. Заходняя практыка пацвярджае высокі эфект такога кшталту адукацыі. Людзі вучацца новаму, затым маюць магчымасць дзяліцца гэтымі ўменнямі і ведамі з іншымі, зарабляць такім чынам грошы.
Але вучыць дарослых зусім не тое, што дзяцей. Трэба ўлічваць спецыфічныя асаблівасці аўдыторыі. Як зацікавіць, як падтрымліваць увагу, якімі павінны быць заняткі – пра ўсё гэта ішла гаворка падчас семінара. На першым этапе былі праведзены яшчэ два навучальныя семінары для падрыхтоўкі адукатараў (выкладчыкаў): “Культура самапазнання і самарэалізацыі асобы” і “Метады  актывацыі і матывацыі пажылых людзей для ўдзелу ў жыцці грамадства”.
Заняткі на першым этапе будуць весці прафесійныя педагогі Цэнтра. Далей, калі ўсё добра складзецца, праект будзе працаваць самастойна.
Наталля ЧАРНІЧЭНКА.



Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *